A gyermek megismerésének lehetőségei a megfigyelés


A gyermek megismerésének lehetőségei a megfigyelés


A megismerés célja

·         Jelenlegi helyzet feltárása
·         a változtatások követése
·         megfelelően fejleszthetjük a gyermeket
·         tudatos legyen
·         célirányos
·         céltudatos
·         irányított
·         pedagógus fő feladata
·         alapja a fejlesztésnek
·         Ez egy kiindulópont
·         előzményeket ismerje à anamnézis

Lehetőségek a gyermek megismerésére

·         A gyermek tevékenysége melyben megfigyeljük
·         érzelmei
·         élményei
·         tulajdonságai
·         maga a játék à rajz/ beszélgetések / bábjátéknál mi az amit előhoz (meg tud benne nyílni), projekciós bábjáték,amely az önkivetítésre a megismerésre és a fejlesztésre irányul

Megfigyelés

·         időtartama szerit
·         rendszeressége szerint: időszakos, folyamatos
·         tájékoztatás: nyílt, leplezett
·         eszközhasználat
·         strukturált, strukturálatlan
·         közvetlen, közvetett

A megfigyelés tényezői

·         jelenlegi státusz: a jelenlegi társadalomban elfoglalt helye (tanuló, gyermek), életkori, egyéni sajátosságai
·         testi jellemzők: testsúly, testmagasság, kis és nagymozgások, mozgás koordináció, testi képességek (erő, egyensúly, ügyesség, gyorsaság), természetes mozgások, higiénés és önkiszolgálási szint
·         kognitív tényezők: érzékelés, észlelés, figyelem, emlékezet, tanulás, gondolkodás, képzelet, motiváció, érzelem
·         társas kapcsolatok: szocializációs készségei, empátia, tolerancia, konfliktus megoldása
·         érzelmi akarati életi jellemzők: magatartás, kitartás, pontosság, önfegyelem, mennyire célra törő, agresszivitás szintje

Megjegyzések

Népszerű bejegyzések