A gyermek megismerésének lehetőségei a megfigyelés
A gyermek megismerésének lehetőségei a megfigyelés
A
megismerés célja
·
Jelenlegi helyzet feltárása
·
a változtatások követése
·
megfelelően fejleszthetjük a gyermeket
·
tudatos legyen
·
célirányos
·
céltudatos
·
irányított
·
pedagógus fő feladata
·
alapja a fejlesztésnek
·
Ez egy kiindulópont
·
előzményeket ismerje à anamnézis
Lehetőségek
a gyermek megismerésére
·
A gyermek tevékenysége melyben megfigyeljük
·
érzelmei
·
élményei
·
tulajdonságai
·
maga a játék à
rajz/ beszélgetések / bábjátéknál mi az amit előhoz (meg tud benne nyílni),
projekciós bábjáték,amely az önkivetítésre a megismerésre és a fejlesztésre
irányul
Megfigyelés
·
időtartama szerit
·
rendszeressége szerint: időszakos, folyamatos
·
tájékoztatás: nyílt, leplezett
·
eszközhasználat
·
strukturált, strukturálatlan
·
közvetlen, közvetett
A
megfigyelés tényezői
·
jelenlegi státusz: a jelenlegi
társadalomban elfoglalt helye (tanuló, gyermek), életkori, egyéni sajátosságai
·
testi jellemzők: testsúly, testmagasság,
kis és nagymozgások, mozgás koordináció, testi képességek (erő, egyensúly,
ügyesség, gyorsaság), természetes mozgások, higiénés és önkiszolgálási szint
·
kognitív tényezők: érzékelés, észlelés,
figyelem, emlékezet, tanulás, gondolkodás, képzelet, motiváció, érzelem
·
társas kapcsolatok: szocializációs
készségei, empátia, tolerancia, konfliktus megoldása
·
érzelmi akarati életi jellemzők:
magatartás, kitartás, pontosság, önfegyelem, mennyire célra törő, agresszivitás
szintje
Megjegyzések
Megjegyzés küldése